קריסה במערך ספירת הקולות: פרסום תוצאות הבחירות בשבוע הבא

איתי גדסי 1 Comment on קריסה במערך ספירת הקולות: פרסום תוצאות הבחירות בשבוע הבא

אין הכרעה: לאחר ספירת הקולות מתברר כי ההליך היה פגום: האשמות על התערבות פוליטית במהלך הספירה, במספר קלפיות חרדיות קיבלו המפלגות הערביות מספר רב של קולות, תקלה בתוכנה. ביו"ש דיווחים על אי סדרים קשים | הוועדה המרכזית הוציאה הודעה חריגה כי הספירה לא תסתיים עד יום רביעי הבא: "יתכן והתוצאות תשתננה, בשל תהליכי בקרה ובדיקה שונים שמבצעת הוועדה על תוצאות הבחירות"

צילום: פלאש 90
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בלאגן בוועדת הכנסת: לאחר שאין הכרעה ברורה במספר הקולות שקיבלה כל מפלגה בבחירות, החלו הקריאות לספירה חוזרת של כלל המפלגות. במהלך היום זרמו דיווחים על קלפיות במגזר החרדי שקיבלו בהן מפלגות ערביות מספר רב של קולות. ביו"ש אי סדרים חריפים נרשמו. כמו כן, נתגלתה תקלה בתוכנה שעושה את ספירת הקולות.

ועדת הבחירות המרכזית של כנסת ה-21 הוציאה בשעה האחרונה הודעה חריגה בה היא מבשרת על דחיית פרסום תוצאות הבחירות: "התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-21 יפורסמו ברשומות עד ליום ד', 17 באפריל 2019. עד ליום זה יתכן והתוצאות תשתננה, בשל תהליכי בקרה ובדיקה שונים שמבצעת הוועדה על תוצאות הבחירות.

דובר ועדת הבחירות המרכזית, גיורא פורדס: "אנחנו מבצעים מבדקי בקרה במהלכם עלינו על תקלה טכנית בתוכנת משנה של מערכת ועדת הבחירות שמזינה את נתוני ספירת המעטפות הכפולות. התגלו שלוש תקלות בהעברת הנתונים. התקלה לא בספירה אלא בהקלדת הנתונים למערכת. חלק מנתוני הספירה נקלטו בתוך המערכת וחלקם לא"

על פי הדיווחים האחרונים מסתמן: כי מפלגת כולנו של כחלון עולה ל-5, מפלגת הליכוד  עולה ל- 36, איחוד הימין יורד ל-4 ויהדות התורה תרד ל-7 מנדטים.

המפלגה שהכרעתה עומדת במרכז ספירת הקולות, אם תיכנס לכנסת או שתישאר בחוץ היא הימין החדש של בנט ושקד, הדיווחים הסותרים בעניינם מראה על קריסה מוחלטת של מערך ספירת הקולות. בהודעה שהוציאו לפעילי המפלגה כותבים שקד ובנט: "תמונת המצב כרגע היא שאנחנו בפער קטן, ויש לא מעט אי-סדרים. ניתן לגשר על הפער באמצעות זיהוי ספציפי של ארועים בעיתיים, זיופים או של תוצאות בלתי הגיוניות, בדיקתן, וטיפול בהן.

שני סוגי תקלות:
1. בעיית אובדן/העלמה של אותיות "נ" של הימין החדש. כבר "הצלנו" מאות קולות בצורה זו!
2. קלפי שראוי לפסול אותה בשל תקלות או זיופים. (אם פוסלים קולות מזויפים, רף אחוז החסימה יורד, ומקרב אותנו לאחוז החסימה)

איך אתם יכולים לעזור: רק מי שחווה באופן אישי תקלה או זיוף באופן אישי כמזכיר קלפי או חבר קלפי או שמצא משהו באופן עצמאי (לא לספר לנו על דברים שרצים ברשת כמו כמו הקלפי בבת עין או בגבעות בר או באיתמר) – תשלחו לנו בהודעת וואצפ לטלפון של: 052-541-5890 ותכתבו את שמכם ופרטים.

F190411YS25

בתוך כך, יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, נמצאת בדרכה לועדת הבחירות המרכזית לאחר שהגיעו אליה דיווחים על חשד לאי סדרים ואולי אף התערבות פוליטית בספירת הקולות.

במפלגה אומרים, כי הגיעו לידנו דיווחים על גורמים פוליטיים וביניהם נציג יהדות התורה (שעל חשבונם מרצ צפויה לגדול) המסתובבים סביב גורמי המקצוע ומפעילים עליהם לחץ כבד. הדבר מהווה חשש כבד להתערבות פוליטית. מרצ יוצאת בקריאה ברשתות החברתיות לכל מי ששימשו כמשקיפים מטעמה להיכנס לאתר וועדת הבחירות ולדווח על אי דיוקים בין תוצאות האמת לבין הספירה המקורית.

F190411YS10



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    זה התוצאה כשהשמאל מנסה לגנוב את הבחירות בדרכים לא דומקרטיות בלשון המעטה
    הגיע הזמן לעצור את זה על ידי פסקת התגברות